vrijdag, maart 26, 2010

fourtyfour

Vandaag vierenveertig jaar geleden was een dag van spanning en opluchting. Op mijn laatste examendag in Arnhem moest ik het laten afweten door de komst van onze nieuwe wereldburger 's morgens vroeg op de Deuverdenseweg. Dat was enerzijds natuurlijk even een probleem, hoe moet dat nou verder met dat examen, maar anderzijds gaf de geboorte van een gezonde baby natuurlijk alle reden tot opluchting en blijdschap. En dat telde! Beide opa's en oma's werden op de hoogte gebracht van het heuglijke feit, en er werd beschuit met rose muisjes gegeten. Iedereen was blij!

En op de radio hoorde ik dat de Rolling Stones op Schiphol de pers te woord stond, ze zouden die avond in de Brabanthallen in Den Bosch een half uurtje optreden. Het was hun tweede optreden in Nederland, het eerste was het roemruchte optreden op 8 augustus 1964 in het Kurhaus in Scheveningen, maar dat terzijde. In het voorprogramma traden die avond groepen op als de Bintangs, The Bumble Bees, Peter & The Blizzards en The Outsiders, terwijl Veronica deejay Jan van Veen de boel aan elkaar praatte. Wally Tax van The Outsiders heeft jaren later nogeens gezegd, dat hij de Stone's op die avond volledig had weggespeeld, je moet toch wel lef hebben.

Het examen heb ik met succes kunnen en mogen afmaken toen mijn dochtertje alweer twee weken oud was. Zo was ook dat probleem weer opgelost. De zorg voor de kleine wereldburger had alles behalve een negatieve invloed op mijn functioneren. Integendeel zou ik haast zeggen. Inmiddels zijn we vier en veertig jaar verder. Over examens hoef ik me gelukkig al lang niet meer druk te maken. Maar wel over de zorg voor elkaar, dat weer wel, ook al ben je allang geen baby meer. En ik hoop dat we nog lang met plezier en in goede gezondheid van elkaar kunnen genieten.

1 opmerking:

Christa zei

Dank je wel, en ik hoop hetzelfde!