maandag, maart 08, 2010

punten



Voor mijn werk moest ik vandaag een paar uurtjes in Enschede zijn. Het leek J wel leuk om mee te gaan, kon ze daar mooi in de daar aanwezige DE winkel iets uitzoeken voor de 4400 opgespaarde punten. Volgens mijn globale berekening het resultaat van ongeveer 8 jaar punten uitknippen. Noeste vlijt! Acht jaar duffe punten sparen, en dan nog €. 3,00 toe moeten leggen ook om een theepotje en twee kopjes mee naar huis te mogen nemen. Niks voor mij, smeer maar in 't haar die handel, maar het was wel weer even lachen natuurlijk. Ik moet trouwens wel zeggen, het is een leuk theepotje!

Enschede is overigens een stad vol verrassingen, een aardige binnenstad met veel beeldende kunstwerken op straat, het prachtige universiteitsterrein (de UT Twente is de enige echte campusuniversiteit van Nederland), en natuurlijk niet te vergeten Roombeek, de wijk die op 13 mei 2000 werd weggevaagd door de ontploffende voorraad vuurwerk van de firma S.E.Fireworks. De woonwijk van ruim 40 hectare werd destijds volledig verwoest. Bijna tien jaar geleden alweer, maar moet je nou eens kijken!

Roomwijk is een wijk waar mensen naar terug gekeerd zijn, maar ook en vooral een wijk geworden met hernieuwde toekomstwaarde. Het resultaat van een participatie- en ontwikkelingsproces dat in grote mate is aangestuurd door o.a. architect en stedenbouwkundige Pi de Bruijn. De wijk die op een steenworp afstand ligt van de Enschedese binnenstad, is een wijk geworden waarin vele zo niet alle facetten van het menselijk bestaan aan de orde zijn gekomen. Ik noem maar wat, wonen, werken en ondernemen, horeca, ontspanning, onderwijs, cultuur en architectuur. En nog dit jaar zal in het oude Balengebouw van de voormalige N.V. Katoenspinnerij Bamshoeve het nieuwe Cremer museum zijn deuren openen.
Het museum genoemd naar de bekende Enschedese schrijver en beeldend kunstenaar Jan Cremer (1940), zal plaats bieden aan wisselende exposities, literaire tentoonstellingen, lezingen en voordrachten, balletuitvoeringen, theater, film en fotografie. Ik ben benieuwd!

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Oude wijk weer opgebouwd met oude
vertrouwde bedrijfjes, het klein schalige is weer een beetje aan het terug komen! Dan de douwe Egberts punten zo vertrouwt, als die zijn van huis uit sparen wij die al en is nog niet weg geweest zolang ik leef.Je kunt van alles sparen maar dit heeft ook wel wat.
Joke

Anoniem zei

jaja, de douwe egberts punten haha
Ik spaar ze ook al meer dan 25 jaar! Overgenomen gewoonte van thuis. Laatst nog's geteld en ik moet nog 50 jaar sparen om m'n zeer begeerde alfi-thermoskan te kunnen ophalen......haha

Marjon

Alfi Thermoskan zei

Wij hebben de Alfi Thermoskannen ook in ons assortiment;)