vrijdag, februari 01, 2013

Practice makes perfect


'Hodgepodge' in de bocht, om beter te leren en te presteren hebben we allemaal een digitaal recordertje aangeschaft! De Tascam DR-07 MKII, een handig, slim en makkelijk bedienbaar apparaatje waarmee eigen en andermans muzikale verrichtingen in onze band makkelijk zijn te traceren en te analyseren. Maar als zo vaak met dit soort dingen, is het ook nu weer makkelijker gezegd dan gedaan. Het ding kan zoveel meer dan nodig is, dat je makkelijk verdwaald in het menu. Even een paar onachtzame momentjes, en je bent het spoor bijster en doe je vervolgens maar wat. Een beetje teveel van het goeie, althans voor mij. Opnemen, opslaan en al of niet vertraagd of versneld kunnen afluisteren is voor mij genoeg. Het komt goed, daar ben ik wel zeker van, overdrijven is ook een kunst. Maar voorlopig moet ik naar mijn gevoel behalve in Irish ballads & folk music, teveel tijd steken in de ontdekking van m'n Tascammetje. En dat had ik, gezien de gebruiksvriendelijke verhalen die over dit apparaatje de ronde doen, eigenlijk niet verwacht!

Geen opmerkingen: