zondag, februari 03, 2013

Sperwer


Het duurde even voor de opgewonden sfeer in de tuin tot me doordrong, vooral het hevige gekwetter van de eksters was erg opvallend. Mijn hart sloeg over, toen ik vanachter m'n p.c. zag wat er aan de andere kant van het glas aan de hand was. Op het muurtje van de vijver, amper zes meter van mij vandaan, deed een sperwer met een mus in d'r klauwen hevig haar best de duikvluchten van de eksters te pareren. Het was een vrouwtje zo te zien, want mannetjes zijn beduidend kleiner. Met opgeheven kop volgde ze met felle ogen de duikvluchten op haar van een stel opgewonden eksters. Bang het tafereel met mijn bewegingen te verstoren probeerde ik uiterst voorzichtig m'n mobieltje in stelling te brengen. Maar ze was me voor, met de mus in haar klauw vloog ze een eind verderop de tuin in, waar ze als een razende roeland haar prooi begon kaal te plukken. Foto's maken met een mobieltje van deze afstand had geen zin, maar kijken natuurlijk wel. Gauw m'n verrekijker, die ik redelijk bij de hand had liggen, gepakt. Toen ik de kijker echter voor m'n ogen in stelling had gebracht, zag ik de sperwer nog net met prooi en al het beeld uit vliegen, jammer!

1 opmerking:

Christa zei

Jeetje! maar deze foto dan? die stoep lijkt op jullie stoep..