maandag, maart 12, 2012

Kleinkoor Vol-luid


Zaterdagochtend was het weer zover, het zoveelste optreden van het Puttense Kleinkoor Vol-luid in de Catharinakapel te Harderwijk. En iedere keer als ik het, in 1997 op initiatief van mijn schoonzus opgerichte Kleinkoor tijdens een optreden beluister, zijn ze volgens mij weer beter geworden dan de vorige keer. (Zie bijvoorbeeld ook m'n stukjes 'Vol Luid' van 2-3-2008; 'Advent met Vol Luid' van 17-12-2008; 'muzikaal weekend II' van 20-12-2010 en 'Frühjahrssingen' van 12-7-2011)

Overigens, de Catharinakapel moet met zijn perfecte akoestiek haast wel gebouwd zijn voor zanguitvoeringen. Ook de sfeer in die ruimte is onbeschrijfelijk mooi, helemaal als het zonlicht door de prachtige gebrandschilderde ramen valt. Wat dat betreft was het jammer dat het zaterdag wat miezerde. Goed, je kan niet altijd alles hebben, de kwaliteit van de uitvoering was er niet minder om.



Het thema van het o.l.v. Ria Bras gegeven koffieconcert van Vol-luid was 'een muzikale reis door de tijd' Het filmpje geeft slechts een gedeelte van het gezongen repertoire weer t.w. 'Ave verum corpus' van Wolfgang A. Mozart (1756-1791), 'Mailied' van Friedrich Kuhlau (1786-1832) en als laatst 'The Lindentree', een door de Britse musicus Tom Parker gearrangeert stuk van Franz Schubert (1797-1828).

Bijzonder mooi vond ik ook de intermezzo's in de pauzes. Het ingetogen optreden van Kees en Len Hellingman op de vleugel met walsen van Johannes Brahms (1833-1897) was een waardevol supplement die ochtend op Vol-luid's muzikale reis door de tijd.

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Prachtig, en wat een prestatie met zo`n klein koor.
Dan zit ik met 80 man maar op een blère koor, maar is ook niet te vergelijken .
Geke

Christa zei

Heel mooi! Zo gegroeid door de jaren.. ik had andere dingen even maar ik hoop er de volgende keer weer bij te zijn.

Christa zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.