zaterdag, augustus 18, 2012

weer een week voorbij


Vergeleken met vroeger ben ik langzamer gaan leven, toch vliegen de weken voor mijn gevoel sneller voorbij dan vroeger! Hoe kan dat? Ben ik nu soms 'alle dagen heel druk' omdat ik alles langzameraan doe? Het kan zomaar zijn dat ik me de hele dag met een werkje bezig kan houden, waar ik voorheen amper een halve dag voor nodig had. Komt het vandaag niet af, dan morgen wel. Maar kennelijk stapelt het werk zich door dit gedrag dan toch ergens in m'n hoofd op, met een gevoel van druk zijn en tijd tekort als gevolg. Een gevoel dat ik overigens ook had, toen ik alles nog wel in racetempo deed.

Zou ik misschien nog in een leerproces zitten? Zou het rustiger worden in m'n hoofd, als ik leer accepteren dat veel dingen in het leven gebeuren zoals ze kennelijk moeten gebeuren. Waardoor de tijd en de dingen die je dan doet bewuster worden beleeft. Dat je dan mogelijk gevoelsmatig meer tijd en energie overhoud voor nieuwe dingen en uitdagingen die op je pad komen.
Ik weet het niet, of eigenlijk weet ik het wel. Het antwoordt zit inderdaad besloten in leren accepteren dat veel dingen in het leven gebeuren zoals ze kennelijk moeten gebeuren. Dat is alles, meer niet, accepteer jezelf en blijf wie je bent!

En zo is ook deze week weer voorbij gevlogen. Een week die begon met een autorit voor noppes naar Emmen. De bedoeling was een bezoek aan Broken Circle/Spiral Hill uit 1971, het enige Land Art werk van Robert Smithson in Europa. (zie ook mijn stukje Broken Circle/Spiral Hill van 21 november 2011) Alleen jammer dat het terrein wegens vakantie gesloten was! Niet te geloven, maar stom natuurlijk, ik had ook eerst moeten bellen!
In Lelystad in het Nieuw Land Museum een paar aardige dvd's aangeschaft over de voormalige Zuiderzee en de aanleg van de Afsluitdijk. Elke avond op TV even gekeken naar 'De slimste mens' een prachtig programma van de NCRV met Philip Freriks en Maarten van Rossem. Een bespreking gehad bij mensen die een erker aan hun huis willen bouwen. Gefietst en op ziekenbezoek geweest. Met ProRail gesproken over een dvd van de nieuwe spoorbrug in de Hanzelijn over de IJssel bij Zwolle, die ik inmiddels al van ze ontvangen heb. Met m'n kinderen gesproken over zeilen en hun vakantiebestemmingen volgende week op Ibiza en Texel. Druk geweest met de organisatie van een familiereünie in het najaar. Met de auto naar de garage geweest. Muziek geoefend. Uitgenodigd op de barbecue bij m'n dochter. Een uitnodiging gekregen voor een optreden in het najaar met onze band 'Hodgepodge' in de Catharinakapel, waardoor ik gelijk maar begonnen ben met nieuw PR materiaal bij elkaar te scharrelen voor de plaatselijke pers en onze eigen website. Een uitnodiging gehad voor een feest volgende maand in Amsterdam, waar ik over na moet denken.

Genoeg, als ik alles op ga noemen kan ik nog wel een poosje doorgaan, en wie niet zou ik zeggen? Maar ik stop er mooi mee, morgen weer een dag!

Geen opmerkingen: