donderdag, maart 19, 2020

allemaal brave automobilisten


Verlaging naar 100 km/u vond ik, zeker als liefhebber van stevig doorrijden, in eerste instantie behoorlijk discutabel. Nog altijd was ik blij met de amper zeven jaar geleden op veel trajecten ingevoerde maximum snelheidsverhoging van 120 naar 130 km/u. De winst op milieugebied middels een snelheidsverlaging leek mij erg minimaal, en al helemaal omdat de verlaging 's avonds en 's nachts op veel plekken niet van toepassing is.

Allemaal brave automobilisten klinkt misschien een beetje cynisch, maar is zeker niet zo bedoeld. Want van lieverlee heb ik mij bij de drastische snelheidsverlaging neergelegd, sterker noch, ik sta er volledig achter. Noem het voortschrijdend inzicht of wat dan ook, maar het is zo. Voor mij is scheuren vanaf heden taboe voor milieu en veiligheid.
Daarom mogen ze wat mij betreft dan ook niet brave automobilisten met astronomische bedragen beboeten. Dat zal ons leren!

Geen opmerkingen: