donderdag, juli 17, 2014

Veluws fietstochtje


Lekker handig zo'n knooppuntentochtje, je afvragen waar je bent is amper van primair belang. Niet dat je ineens als een kip zonder kop rond kan fietsen, maar het heeft iets weg van de gps in de auto. Daarbij vraag ik me zo af en toe ook wel eens af waar ik eigenlijk zit. Dat overkwam me vroeger met dat ouderwetse kaartlezen zelden of nooit. Enfin, beetje overdreven gepraat misschien, maar ik zoek en bepaal altijd liever een beetje mijn eigen koers. Die voorgeprogrammeerde fietsroutes hebben amper nog verrassingen in petto. Het avontuur zal ik maar zeggen, is er op deze manier een beetje vanaf.

Desondanks hebben we gisteren met het mooiste weer van de wereld heerlijk van het ene naar het andere vooraf bedachte knooppuntje gepeddeld. Ondertussen 43,3 km lang genietend van een mooi gevarieerd landschap, dat met zo'n 15 km per uur aan ons voorbij gleed. Er waren overigens vele grijsaards die aanmerkelijk harder gingen hebben we gemerkt, maar die hadden iets met elektrisch. Het is een vrije keuze natuurlijk, maar persoonlijk heeft een fiets met batterijen niet mijn voorkeur. Gewoon lekker fietsen, een heerlijk en ontspannen tochtje was het. En knooppunten? Ach, misschien toch ook zo gek nog niet!

Geen opmerkingen: