vrijdag, juli 18, 2014

jarige kleindochter


Bericht op facebook gisteren rond 09.20 uur van de moeder ofwel mijn dochter: Kim jarig alweer 16 jaar!!! De slingers hangen, de cadeautjes liggen te wachten, de taarten zijn gebakken, de wijn ligt koud en de jarige slaapt nog!

Ja, dat heb je met die tieners, helemaal als ze vakantie hebben, niks mis mee toch? Zelf lag ik op m'n 16e met het grootste gemak vaak tot halverwege de dag te ronken. 'k Wou dat ik dat nog kon, ben nu al blij als ik in één ruk halverwege de nacht haal! Oké, genoeg er over, toen we aan het eind van de middag onze opwachting maakte bij de jarige, was ze sowieso klaar wakker en werden we blijmoedig welkom geheten met een door haar zelf gebakken appeltaart. Het feest was begonnen!

Beetje warm was het trouwens wel, maar met koele wijn en een grote parasol was het aangenaam. Langzaam druppelden de gasten binnen, het werd steeds gezelliger op de binnenplaats. En toen op een gegeven moment ook pa Brend van de partij was, koud en wel terug van een vlucht uit Nairobi, kon de dag voor Kim eigenlijk niet meer stuk. Toen iemand, die kennelijk een tijdje met z'n telefoontje had zitten rommelen, wat je tegenwoordig vaak ziet in gezelschap, riep dat er een vliegtuig van 'Malaysian Airlines' was gecrasht boven het oosten van Oekraïne met veel Nederlanders aan boord, werd het even stil. Zo gaat dat met nieuws tegenwoordig, of je nou wil of niet, het komt uit alle hoeken en gaten in no time op je af. De verworvenheden van de social media! De crash hield ons vanaf dat moment allemaal een tijdje aardig bezig, maar niet in die mate dat er ineens een grote domper op de feestvreugde drukte. Het was nog niet echt doorgedrongen, we wisten op dat moment sowieso nog amper wat er nou echt gebeurd was. Het was verder dan ook in vele opzichten een genoeglijk verjaardagspartijtje!

Toen ik thuis het nieuws op de TV zag, besefte ik eigenlijk pas goed wat er gebeurd was. Een passagiersvliegtuig met 298 mensen aan boord, waaronder veel Nederlanders, was zeer waarschijnlijk door pro-Russische separatisten uit de lucht geschoten. Misschien per ongeluk, maar dan nog, hoe komen ze aan die geavanceerde wapens? De tijd zal het ons wel leren, en ook wat de gevolgen zullen zijn.

Vandaag rijden Christa en Kim voor een aantal dagen naar Parijs. Even doorbijten tot aan 'Gare du Nord' en de auto zo snel mogelijk stallen lijkt mij. Ik hoop dat ze daar met z'n tweetjes een mooie tijd hebben, waar ze straks met plezier op kunnen terug zien.

1 opmerking:

Christa zei

Leuk! en dat waren zeker een paar leuke dagen met Kim!