dinsdag, juli 15, 2014

romantisch parkje


Afgelopen zondag waren we weer eens op Paleis Het Loo. J wilde graag de tentoonstelling over prinses en stijlicoon Grace Kelly (Gracia) (Philadelphia, 1929 - Monaco, 1982) zien in de westvleugel. Persoonlijk vond ik het helemaal niks, wat ik natuurlijk had kunnen weten. Vitrines vol japonnen, baljurken, schoenen, kroontjes, juwelen en foto's zijn aan mij niet besteed. Ik heb zelden zo snel een expositie afgewerkt! Gelukkig was J het zelfs een beetje met me eens, zodoende stonden we na een kwartiertje wel weer gezellig samen buiten.

Via een wandeling door de barokke tuinen achter het paleis, kwamen we middels een tourniquet achter de Colonnades in het Paleispark terecht. Voor ons een geheel nieuwe ontdekking! De wandeling van ongeveer een uur, voerde ons door een zeldzaam mooi romantisch landschap uit het begin van de 19e eeuw. Met ook nog een aantal aardige bouwwerkjes uit de tijd van Willem III (1817-1890) zoals een badpaviljoen, een theepaviljoen en een botenhuis.

We hebben erg genoten van de wandeling, die Willem wist wel wat mooi was! (Zie ook mijn stukje 'Willem I, II en III' van 18 april 2014). Ik denk dat we daar in een ander seizoen vast nog wel eens een keer een wandelingetje zullen maken.

Geen opmerkingen: