zaterdag, april 01, 2017

...sprong over het IJ met BDG


Op 14 januari j.l. schreef ik op mijn blog 'de nieuwe brug in Amsterdam'. Dit n.a.v. het besluit van het Amsterdamse college van burgemeester en wethouders om een brug over het IJ te bouwen. Weliswaar mochten de inwoners zich eerst nog uitspreken over het één en ander en moest ook de gemeenteraad nog een besluit nemen, maar de brug ging er op termijn komen. Inspraakprocessen nemen doorgaans nogal veel tijd in beslag, en al helemaal in Amsterdam. Ik schatte dan ook in dat er nog heel veel water door het IJ moest stromen, voordat de kogel echt door de kerk was.

Echter vanmorgen las ik tot mijn verbazing het volgende bericht op het internet: BDG Architecten ontwerpt 'Grande Arche' over het IJ... BDG Architecten uit Zwolle en Amsterdam is het bureau van mijn schoonzoon Wilco Scheffer (zie o.m. mijn stukje 'over een Zwolse Biljartfabriek' van 24 juni 2016). Snappen deed ik het niet, hoe kon dat nou zo snel gegaan zijn, dat kan haast niet, wat heb ik gemist? Afijn, dat krijg ik vast nog wel een keer te horen. Ik heb Wilco uiteraard gelijk gebeld en hem gefeliciteerd met deze prachtige opdracht! Dank je Evert, maar ik moet je wel iets bekennen, het is een 1 april grap! Ach nee, stupid, dat had ik natuurlijk kunnen bedenken! Oké dan, de wens is de vader van de gedachte zullen we dan maar zeggen, daarom wie weet, is de grap over een tijdje wel grap af!

Geen opmerkingen: