donderdag, november 21, 2013

HL + diner II


Ons herenleedclubje van 5 man staat voor zo af en toe een architectuurexcursie in binnen- of buitenland, en ongeveer 4 keer per jaar lekker eten in Amsterdam of omgeving. En dat doen we nu al ruim dertig jaar lang. Maar heel af en toe dineren we ook bij één van de heren thuis met de dames erbij. Dat noemen we gekscherend een herenleed + diner (zie mijn stukje 'HL + diner' van 17 november '09). Altijd leuk, de heren bepalen dan het menu en maken dat ook samen al kokend, stomend en bakkend klaar. Een gezellige bezigheid, die in die keukentjes van ons met het nodige kunst en vliegwerk wordt gedaan.

Tijdens 'Sail Den Helder' afgelopen zomer (zie mijn gelijknamige stukje van 2 juli '13) hebben we in villa 'Red Cedar' afgesproken om een HL + diner te organiseren bij ondergetekende. Aanvankelijk zouden we in het najaar in Hamburg architectuur gaan bekijken, maar dat plan hebben we voorlopig om allerlei reden in de ijskast gezet. Afgelopen vrijdag was het zover, geheel volgens afspraak kwamen de heren rond vijf uur met hun aanhang aanzetten, beladen met etenswaren en grote schalen. Met de keuze van een 'Indonesische Rijsttafel' hadden we het ons niet gemakkelijk gemaakt. Weliswaar hadden de heren thuis al het één en ander voorbereid, maar evengoed waren we nog bijna drie uur bezig voordat we de dames konden uitnodigen om aan te schuiven.

Maar we hadden eer van ons werk, iedereen was enthousiast, het was gezellig en alles was lekker. Al had ik wel graag gewild dat ze iets meer van mijn Indonesische vissoep hadden gegeten. Maar ja, daar had ik ook veel te veel van gemaakt. Een van het internet geplukt Indonesisch vissoepmenu voor 2 personen, had ik gewoon met 5 vermenigvuldigd. Toen ik 's middags bezig was, had ik wel door dat het veel te veel ging worden, maar het 'point of no return' zal ik maar zeggen, was toen wel min of meer gepasseerd. Geen probleem, ik kan nog minstens twee dagen een stel eters uitnodigen om bij mij Indonesische vissoep te komen eten. Maar voorlopig zit het in de vriezer!

Geen opmerkingen: