zondag, mei 08, 2011

Blues in Purmerend



Zo, dat was nogeens een concert gisteravond in Purmerend! Allemachtig wat heb ik genoten van Cuby + Blizzards! Van good old Harry Muskee, die de volgende maand 70 wordt en al een standbeeld heeft ergens in een park in Grolloo, maar nog een stem heeft als een kerkklok. Maar ook van de mede muzikanten, van gitarist Erwin Java, toetsenist Helmig van der Vegt, drummer Hans La Faille, basgitarist Herman Deinum, trombonist Bert Pfeiffer, tenorsaxofonist Miklós Fürst en trompetist Peter van Soest. Stuk voor stuk topmuzikanten en ik stond er met m'n neus bovenop, prachtig. En het intieme en sfeervolle zaaltje in P3, het Purmerendse Pop- en Cultuurpodium paste als gegoten voor deze avond.



Dat de in de tweede helft van de jaren zestig opgerichte band 'Cuby and the blizzards' nog meedraaid met de besten, weliswaar met een gedeeltelijk andere bezetting, vind ik echt bijzonder. Zelf was ik de band eerlijk gezegd al een tijdje uit het oog verloren, maar dat kan ik geheel toeschrijven aan m'n onoplettendheid. Ik was dan ook als een kind zo blij dat Hans van D mij voor het prachtige bluesconcert van gisteravond had uitgenodigd. Cuby + Blizzards is nog springlevend, ik had het niet graag willen missen!

Geen opmerkingen: