maandag, november 30, 2020

Een warme 'vino to go' in Staverden.

De merkwaardige gewoonte om rond kerst warme zoete, met kruiden en citrusschillen verknoeide wijn te drinken is volgens Bartjens ergens in de vorige eeuw ontstaan. Het zij zo, er zijn in het verleden wel meer merkwaardige gewoontes ontstaan, die we nog tot op de dag van heden normaal vinden. Daarom hebben wij gisteren na de wandeling aan een sta-tafeltje op het terras van Brasserie Staverden, samen met Simone en Wilco dan ook een gezellig warme 'vino to go' ofwel een 'glühwein' uit een kartonnen bekertje gedronken. Ik hou helemaal niet van verknoeide wijn, desalniettemin gaf deze warme versnapering mij daar simpelweg toch een goed gevoel. En de erwtensoep bij Christa en Jan Richard thuis deed er daarna nog een schepje bovenop!

1 opmerking:

Anoniem zei

Kijk, dan had ik het goed gezien. Wij, man, hond en ik, hebben zondag een bezoek aan Staverden gebracht en daar gewandeld.
Ik zag een blauwe Volvo station rijden en ik dacht in een flits, dat lijkt mijn neef wel......
Een mooi gebied en een mooi kasteel/landgoed. Was er nog nooit geweest.
Groeten, Klaarke