donderdag, november 05, 2020

aan de corona voorbij

De daling van het aantal coronabesmettingen gaat nog te langzaam. Daarom zijn er bovenop de huidige gedeeltelijke lockdown extra maatregelen getroffen voor de komende 2 weken. Daarna bekijkt het kabinet weer wat er verder moet gebeuren in deze alsmaar veranderende toestand. Maar één ding is zeker, alles gaat voorbij, zelfs een coronapandemie. En met die gedachte in mijn achterhoofd kom ik deze tijd wel door. 

Wat zal het trouwens een feest zijn als het voorbij is, een massale opluchting. Straten en pleinen stromen vol met blije, dansende en drinkende mensen. En ze lopen allemaal te knuffelen en te zoenen dat het een lieve lust is. Overal klinken toeters en bellen en ziet men cirkels, sterren, vuurwerk, stromende beekjes, gevulde koeken, bliksemschichten en lieve lammetjes huppelen. En ergens op een pleintje worden mondkapjes ritueel verbrand, terwijl viroloog Jaap van Dissel de menigte vriendelijk en gemoedelijk toespreekt vanaf een haastig in elkaar geknutseld plankier. Hallelujah, wat een feest, we zijn bevrijd, 5 mei is iets uit een oud en ver verleden, dit is voortaan de echte bevrijdingsdag. En en passant wordt ook de jaartelling nog veranderd, 'na Christus' is voortaan 'na Corona'!

Maar voor het allemaal zover is zal ik mijn tanden nog een poosje op elkaar moeten houden, helemaal als het mij zou treffen dat ik ook nogeens in quarantaine zou moeten.

Geen opmerkingen: