woensdag, juni 23, 2021

Rondom de baai van de Compagnieshaven

Hoe vaak wij in onze zeiljaren in de Conpagnieshaven hebben gelegen zou ik niet meer weten, maar sowieso vaak. De eerste keer weet ik trouwens nog heel goed, zomer 1983 met een Schakel, een open zeilboot waarin we nota bene met z'n viertjes vanuit Lemmer het IJsselmeer waren overgestoken! (Zie in mijn blogarchief stukje 'Zeilen' van 23 juli 2010.)  

Herinneringen uit een ver verleden die mij te binnen schoten toen ik onlangs samen met J in het aangrenzende Zuiderzeemuseum liep. En vanaf de kop van het schiereiland achter de 3 schelpkalkovens genoot van het weidse uitzicht over het IJsselmeer. Verder hebben we daar uiteraard ook bijzonder genoten van de uitgebreide wandeling door het vogelrijke bos en het toch altijd weer boeiende Zuiderzeemuseum. 

Geen opmerkingen: