woensdag, juni 09, 2021

Een reusachtig pieremegoggel.

'Nederlandse Ark van Noach belemmert Britten het uitzicht, maar mag niet weg', las ik in de krant. Ik wist niet dat de z.g. 'Ark van Noach', een gedrocht van 70 meter lang en 13 meter hoog, dat de afgelopen jaren al in tientallen Nederlandse havensteden het uitzicht grondig verpeste, al sinds november 2019 in de haven van Ipswich ligt. Dat ze dit reusachtige pieremegoggel, een windvanger van formaat dat tijdens een storm in de haven van Urk nog voor zoveel ellende zorgde (zie in mijn blogarchief 'ark van Noach op drift in Urk' van 4 januari 2018) de Noordzee hebben overgesleept, getuigt overigens wel van enige moed. 

Maar dat terzijde, voorlopig ligt de door timmerman, aannemer en evangelist Johan Huibers in Schagen gebouwde Ark van Noach in Ipswich dus al zo'n anderhalf jaar het uitzicht van omwonenden te verpesten. Weg met dat ding, maar de Britse autoriteiten vinden de Ark van Noach niet zeewaardig, en geven haar daarom geen toestemming om de haven te verlaten. Ik leef met de omwonenden mee, temeer omdat ik de situatie op en rond de haven van Ipswich vrij goed ken van onze zeiltochtjes!

Geen opmerkingen: