dinsdag, september 18, 2018

...vrolijk partijtje in de keistad


Bakken vol lp's met goeie pop- en rockmuziek uit de jaren zestig en zeventig en een ouderwetse platenspeler stonden borg voor een heerlijk nostalgisch sfeertje op het partijtje van Wim 60. Buiten en binnen overal zitjes en lange tafels met hapjes, drankjes en zelfs eigen gebrouwen bier. En als je zin had kon je binnen ook nog unieke vintage spullen uit de jaren 50, 60 en 70 bekijken. Toen ik daarbij een geraamte zag hangen kreeg ik van Inge aanschouwelijk onderricht over de vele gewrichten en botjes in de menselijke voet en wat daar allemaal mee mis kan gaan, toch handig een dokter in de familie. Actueel, want Jan, haar eega had tijdens het hardlopen een middenvoetsbeentje gebroken. Ik had een beetje met hem te doen, maar dat was niet nodig want hij had een goed stel krukken op de kop weten te tikken, waarmee hij zich bij tijd en wijle zwierig en in stijl uit de voeten wist te maken tussen de feestgangers. Ook de feestgangers met kleine kinderen hadden het erg naar hun zin, ze hadden het hek voor de inrit hermetisch afgesloten, dus naar hun kroost hadden ze geen omkijken. Die konden met hun kleine fietsjes naar hartelust tekeer gaan op het parkeerterrein. En als vanouds wist Wim de juiste lp op het juiste moment te draaien, alhoewel ik 'Brown Sugar' en 'Wild Horses' van The Rolling Stones uit 1971 van het album 'Sticky Fingers' niet heb gehoord. Want daar gingen we vroeger toch altijd aardig vanuit ons dak. Enfin, we worden allemaal een dagje ouder zal ik maar zeggen. Maar het was zondagmiddag hoe dan ook een vrolijk en gezellig partijtje in de keistad!

1 opmerking:

Wim van Doggenaar zei

Evert, leuk verhaal man. Ik heb een hele leuke dag gehad. Met dank aan jullie. De kids zijn thuis letterlijk en figuurlijk omgevallen.
Brown sugar dacht ik wel gedraaid te hebben. Zeker heb ik rock and roll medley van Q65 Afghanistan gedraaid. Dat is voor mij een timestamp. Dank je voor het mooie verhaal. Groetjes Wim