donderdag, april 21, 2011

Vrijkaart



We kregen zomaar vrijkaartjes van een kennis uit de organisatie voor het optreden van Liquid Lefty afgelopen zondagmiddag in Estrado. Het was prachtig weer, eigenlijk zonde om binnen te zitten, toch hebben we dat wel gedaan. En daar hebben we geen spijt van gehad! In de podiumzaal, maar ongelooflijk hoe weinig bezoekers er waren. Ik heb ze niet geteld, maar ik schat het aantal op hooguit 30 inclusief de organisatie en de mensen achter de bar. En dat voor een jonge veelbelovende topband uit Amsterdam!

Het optreden van de band Liquid Lefty bestaande uit de tweeling Jelske (tenorsax) en Pieter (bas) Hoogervorst, Jaap Berends (gitaar), Clemens Horn (toetsen) en Bernhard Weichinger (drums) stond in het teken van hun debuutalbum 'Frozen'. De muziek die ze maken is een mix van jazz, dance, triphop, ambient, dub en verder las ik ergens, maar ik vond het pure Jazz-Funk. Hun muziek deed mij erg aan The Crusaders denken, aan een nummer als 'Feeling Funky' bijvoorbeeld uit 1975. Net als bij The Crusaders, leunde de ritmische muziekstijl van Liquid Lefty ook sterk op het staccato samenspel.



Smaken verschillen, maar ik vond de muziek prachtig en heb genoten! Jammer van het lage bezoekers aantal, daar moet zo'n organisatie toch echt wat aan gaan doen. Het geven van vrijkaartjes aan die en gene alleen is niet voldoende. Er moet veel meer gebeuren om de mensen over de drempel te krijgen. Want voor je het weet wordt de subsidie de nek om gedraaid, en kunnen we het schudden met de cultuur in Harderwijk.

Geen opmerkingen: