dinsdag, oktober 01, 2019

Over een kabouter gesproken


Gisteren zag ik dat onze tuin vergeven is van de elfenbankjes, met name op en om de stam van een dode spar achterin. Een perfecte voedingsbodem natuurlijk voor paddenstoelen. In een mum van tijd is van daaruit een heel netwerk van schimmeldraden uitgegroeid tot een waar kabouterparadijs. Minutenlang heb ik het klein el dorado afgespeurd naar La Chouffe, mijn kleine rakker uit de Belgische Ardennen, maar hij was helaas nergens te bekennen. Ach ja, kabouters bestaan ook niet! Maar toen ik aan het eind van de middag mijn koelkast open trok, begon ik daar toch weer aan te twijfelen. Want wie stond daar tot mijn grote verrassing, juist ja, La Chouffe. En de zo te zien fris en fruitige rakker was kennelijk onder invloed van koriander, hop en alcohol. Een groot genoegen dat ik met veel plezier met hem heb gedeeld. Waar elfenbankjes in je tuin al niet toe kunnen leiden.

1 opmerking:

Addy zei

Proost! Laat het je smaken.