vrijdag, maart 06, 2009

Lost and Found Orchestra



Afgelopen woensdag las ik een aardige recentie in de Volkskrant van Patrick van den Hanenberg over het Britse gezelschap 'Stomp' onder de titel 'Concertgebouworkest ontmoet De Efteling tijdens vurige dans'. Hij had in theater Carré een optreden van Lost and Found Orchestra, zeg maar het door Stomp samengestelde symfonieorkest, bijgewoond.

Wij zijn ook naar een optreden van dit orkest geweest, een unieke ervaring kan ik wel zeggen! Prachtig, een volwaardig toporkest met instrumenten bestaande uit holle vaten, zagen, pijpen, tuinslangen, watercontainers, skippyballen, potten, pannen en allerlei andere huishoudelijke troep. Een onweerstaanbaar symfonisch orkest door de wel heel bijzondere mix van geluid, show, dans en komedie!
Ontroerend goed vond ik het laatste nummer en de toegift, toen de groep werd bijgestaan door het Tilburgse studentenkoor 'Fontys Jazz Choir', de winnaars van het dit jaar gehouden Korenslag.

Rectificatie:
Niet, zoals in alle media stond vermeld, het 'Fontys Jazz Choir' heeft de groep in het laatste nummer en de toegift bijgestaan, maar een studentenkoor van DAPA (Dutch Academy Performing Arts) uit Zoetermeer!
zie ook www.musicalopleiding.nl



Lost & Found Orchestra | Instruments: "instruments

Het was een bijzonder mooie avond daar in Carré. Een avond die me nog wel een poosje zal heugen ook, denk ik. Dat in alles muziek zit, dat is wel het mooist! Het theater was lang niet uitverkocht, maar ik ben het helemaal met Patrick van den Hanenberg eens, als hij schrijft dat het Lost and Found Orchestra net als de afgelopen maanden in Londen, ook in Amsterdam volle zalen verdient.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Ook ik ben geweest.
Het was inderdaad geweldig

Herman v Loon

Anoniem zei

Goedemiddag,

Wat een geweldige show is er gegeven.Normaal gesproken zou ik er nooit naartoe zijn gegaan.Maar omdat mijn zoon in het koor zong, kon ik natuurlijk niet verstek laten gaan.Wel even een voetnoot...

Het koor was geen koor van Fonty's..Deze winnaars van Korenslag zijn om een mij onbekende reden niet komen optreden.Slechts 1 week voor de voorstellingen in Carré, moesten de Studenten van de Dutch Acadamy Performing Arts (DAPA)uit Zoetermeer zich gaan voorbereiden op 2 nummers.Ze hebben het geweldig gedaan, met zón korte voorbereidingstijd.Erg leuk om te lezen dat u het goed vond..

Grt Anita van de Laar
an.laar@planet.nl