maandag, april 03, 2006

oppassen


Oppassen is voor mij altijd weer een twijfelachtig genoegen. Had ik me net voor genomen, het weekend eens lekker rommelend op de haven en de boot door te brengen, wordt ik geconfronteerd met andere plannen binnen de familie.
Ik zou natuurlijk gewoon mijn eigen kop wel kunnen volgen, maar dat geeft toch weer gedoe, en per slot van rekening ben je ook niet alleen op de wereld.
Nog even denk ik dat ik het één en ander kan combineren, maar dat plan laat ik al gauw weer varen. Ik laat het maar op me afkomen dit weekend, dat lijkt me het beste!

Jeanne en Kim komen vrijdagsavonds al bij ons slapen.
Na het ontbijt Zaterdagochtend, moet Jeanne eerst paard rijden in Hierden. Het is regenachtig weer, maar dat mag de pret niet drukken.
Tegen lunchtijd zijn we weer thuis, na de lunch brengen we hondje Teun met kussen en al naar z'n eigen vertrouwde omgeving, en rijden vervolgens naar de kermis op het Westergasfabriekterrein in Amsterdam waar we rond 3 uur hadden afgesproken met Evert.
Samen met Evert, Annet, Thijs en Mink hebben we ons prima vermaakt die middag, van spookhuis naar botsauto's en van octopus naar suikerspin met tussendoor een drankje.
Tegen een uur of half zeven wilden we met z'n allen gaan eten in cafe "Amsterdam" maar dat ging niet door, het zat er mutje vol en we hadden niets besproken.
Na nog wat anders te hebben geprobeerd wat ook niet lukte met zo'n groep, zijn we maar elk ons weegs gegaan.
Evert stelde nog wel voor om bij hem dan maar zelf wat eten klaar te maken, maar dan zou het toch te laat worden, wij zaten eigenlijk een beetje met hondje Teun in de maag, die zat al die tijd maar alleen thuis in Harderwijk te koekeloeren.
Dus uiteindelijk hebben we maar iets van de chinees gehaald, en dat gewoon samen met Teun thuis opgegeten.
Daarna zijn we met z'n allen lekker gaan slapen, het was mooi geweest die dag.

Zondagmorgen regende het eerst pijpestelen, maar later werd het droog en brak de zon door. In natuurpark "Lelystad" hebben we onszelf vervolgens samen met Teun uitgelaten.
Een prachtige wandeling, we hebben ooievaars, wilde zwanen, otters, oude en jonge everzwijnen en elanden gezien.
Tegen een uur of vijf waren we weer thuis, het weekend zat er bijna op, en dat was te voelen ook, zeker na nog een borreltje te hebben genomen samen met Christa, die van een zeilklipper kwam en ook een mooi, doch zo te zien zwaarder weekend had genoten dan wij.

2 opmerkingen:

Joke van Doggenaar zei

Evert ik ben zo blij dat je van dat weekend genoten hebt. joke.

Christa zei

De kinderen vonden het ook erg leuk. Kijk daar doe je het voor en voor mij natuurlijk.