woensdag, januari 11, 2023

Twee ogen zien meer dan één!

In mijn stukje 'Het oog wil ook wat!' schreef ik op 6 december j.l. o.m. dat een troebele lens het beeld grondig kan verpesten, je kan er bij wijze van spreken geen oogje meer mee in het zeil houden. Ik merkte toen echter dat een nieuw lensje in één oog al wonderen deed. Lastig was dat beide ogen toen wel een strijd aangingen, het was oog om oog (tand om tand laat ik in dit verband even weg). Het oog met het nieuwe lensje voelde zich meer en beter dan het andere, en ging er prat op dat het veel meer zag. Natuurlijk, in het land der blinden is eenoog koning! Om aan deze ongelijke strijd maar een eind te maken, is nu ook het andere oog van een nieuw lensje voorzien. En sindsdien gunnen ze elkaar weer het licht in de ogen, en ben ik ook blij, want twee ogen zien meer dan één!

Geen opmerkingen: