donderdag, september 09, 2021

Een nieuw Gemeentelijk Monument.

Gemaal Parksluizen (zie Blogarchief d.d. 7/12'06) is opgeleverd in 1967. Nu, 54 jaar later, is het Rotterdamse boezemgemaal sinds j.l. februari tot gemeentelijk monument verheven. Het gemaal is conform brutalistische uitgangspunten (een stroming in de moderne architectuur om het ruwe materiaal opzettelijk in de constructie te tonen) gebouwd, naar een ontwerp van mijn toenmalige werkgever t.w. architect Prof. Ir. Joost van der Grinten (1927-2017). Het was voor mij destijds het eerste project wat ik zelfstandig heb uitgewerkt!

2 opmerkingen:

Jan van Doggenaar zei

Leuk Evert! Ik vond jou in die tijd ook een beetje brutalistisch. Ik weet nu waarom! 😉

Addy zei

Hartstikke leuk om te weten. Na al die jaren een soort erkening van of in ieder geval extra waardering voor het werk waarin jij ook nog een aandeel hebt gehad.