donderdag, augustus 26, 2021

Aan alles komt een eind.

Voor mij staat 2021 gevoelsmatig a.h.w. voor het einde van een tijdperk. Welteverstaan het einde van een al sinds mijn eigen jaren twintig oud en vertrouwd muzikaal sounddesign. 

En niet alleen gevoelsmatig, Golden Earring, mijn geliefde nationale rockband en al sinds 1961 actief, heeft na het bekend worden van de progressieve spierziekte ALS van gitarist en oprichter George Kooymans (1948) te kennen gegeven er per direct daadwerkelijk mee te stoppen. Alles of niets volgens de andere bandleden, zonder George Kooymans is het dus over en uit met de 60 jarige band Golden Earring. 

De bijna 60 jarige rockband The Rolling Stones, pakken het na het overlijden afgelopen dinsdag van hun drummer Charlie Watts (1941-2021) anders aan. Voor mij voelt het overlijden van Charlie Watts aan als het einde van The Rolling Stones, ze waren immers danig met zijn specifieke manier van drummen vergroeid. Maar ik las dat ze toch doorgaan met hun voorgenomen Amerikaanse tournee, die op 26 september in St. Louis begint. Ze willen de concerten gebruiken als een eerbetoon aan Charlie Watts en zijn leven vieren. 

Een mooi eerbetoon, ik wens ze alle succes in Amerika. Maar toch blijf ik zeggen, zonder Charlie geen Stones!

Geen opmerkingen: