maandag, april 05, 2021

in a split second

Havezate Den Alerdinck, gebouwd in 1680 in Laag Zuthem nabij Zwolle te midden van het prachtige Sallandse coulisselandschap, wordt omgeven door een slotgracht van circa 3 km. Lang geleden, om precies te zijn 58 jaar, maakte ik samen met een paar andere jongens een roeitochtje in deze slotgracht. Ik was samen met een aantal jongeren een weekendje te gast op Den Alerdinck. Terug bij het statige in eclectische bouwstijl opgetrokken landhuis, legden we ons roeibootje aan, pal voor een bankje waarop twee leuke meiden zaten te zonnen. Prachtig, nooit gezien, maar in a split second nam ik het besluit dat ik mijn uiterste best zou doen, om die ene daar rechts op het bankje dit weekend nader te leren kennen. Dat is toen aardig gelukt, maar het is niet alleen bij dat weekend gebleven, want 58 jaar later moet ik daarvoor bij haar nog steeds mijn best doen!

Geen opmerkingen: