dinsdag, april 21, 2020

Geharrewar met oude kabels.


Door de jaren heen heb ik een kast vol afgedankte kabels en elektronische apparatuur verzameld. Als er weer eens wat nieuws kwam, vond ik het altijd zonde om het oude spul direct bij het afval te zetten, bovendien kon je altijd nog wel eens één of ander kabeltje of wat dan ook nodig hebben. En de afgedankte PC's zette ik uiteraard ook niet gelijk bij het afval, want daar wilde ik altijd eerst de harde schijven nog uit halen, en daar kwam het ook steeds maar niet van. En zo groeide de stapel goedbedoelde rommel uiteindelijk mijn kast uit.

Het moest er nu toch maar eens van komen, weg met die zooi. Maar dan sta je daar met al die verschillende stekkers, usb-, telefoon- en netwerkkabels in je handen, en begin je toch weer te wikken en te wegen. Die wel, en die maar niet, of toch maar wel? Wat een gedoe! Ik heb uiteindelijk de hele bups in een grote plastic vuilniszak gekieperd en samen met de oude PC's, waarvan ik de harde schijven inmiddels verwijderd had, voor recycling ingeleverd bij het milieupark alhier. Klaar, ik heb weer kastruimte voor een nieuwe verzameling!

2 opmerkingen:

Wim van Doggenaar zei

Heel herkenbaar😊. Uiteindelijk gebruik je niets meer. Want zelfs de kabels veranderen 🙃

Addy zei

Herkenbaar met dien verstande, dat jij de daad ook bij het woord hebt gevoegd. Ik heb weliswaar de oude, afgedankte computers (inclusief gewiste harde schijf) naar de kringloop gebracht, maar de snoeren van deze computers en van allerlei andere apparatuur als fototoestellen, filmcamera's, huishoudelijke apparaten, opladers etc. heb ik gemeend te moeten bewaren in een grote bak. Deze onontwarbare kluwen van elektronische nutteloosheid had ik natuurlijk ook al lang ergens moeten dumpen, waar men er iets nuttigs mee had kunnen doen.