woensdag, januari 08, 2020

Een fris autoritje in de polder.


Op 28 december j.l. was volgens Bartjens de gemiddelde temperatuur in Nederland 3,4°C. Geen temperatuur om in een cabrio te rijden lijkt mij. Maar daarover wordt, als over zoveel dingen, nogal verschillend gedacht. Zo dacht mijn jongste dochter kennelijk, waarom zou ik wachten tot het 30°C is? 't Is mooi helder weer, dus hup, het dak eraf. Een brandende zon is ook niet alles, en voor een zonnesteek hoef ik nou ook niet bang te zijn. Rijplezier, daar gaat het nu even om! Met het dak eraf krijg je een totaal andere rijervaring. Je voelt je vrijer, je krijgt zo'n 'on the road' gevoel, van lekker onderweg zijn met de spanning van wat er nog komen gaat. Vrij zijn, het heeft veel weg van het gevoel dat je in een zeilboot op het water ook zo kan hebben.

2 opmerkingen:

Addy zei

Ik kan niet spreken uit ervaring, maar ik kan me er wel wat bij voorstellen.

Addy zei

bij dat gevoel vn vrijheid, bedoel ik.