vrijdag, september 01, 2023

Cricket in Great Yarmouth

Wat een heerlijk spel is cricket, las ik onlangs in de krant. Een ingekort fragment uit The Diaries of Kenneth Tynan, de Engelse toneelcriticus die leefde van 1927 tot 1980. Hij had het over het groene veld, de grauwe wolken, de in wit gehulde, dravende en duikende gedaanten, de agressieve klap van het leer, het lauw opklaterende applaus en het geduld waarmee het spel wordt gespeeld. 

De door Kenneth Tynan geschetste sfeer deed mij denken aan die keer toen ik jaren geleden samen met mijn oudste dochter, zoon en toenmalige schoonzoon met de Felis Onca IV aan de kade in Great Yarmouth lag. Tijdens een wandeling stond ik een poosje stil bij een groen veldje waarop door voornamelijk ouderen cricket werd gespeeld. Ik snapte geen bal van de spelregels, maar het geduld en de rust van zowel spelers als toeschouwers vond ik opvallend.

Geen opmerkingen: