zondag, juni 12, 2022

Stralend middelpunt van Ermelo!

Molen 'De Koe' is het stralend middelpunt van Ermelo las ik ergens. Of iedereen het daarmee eens is weet ik niet, maar ik kan het mij voorstellen, want mooi is 't ie zeker. Helemaal als de wieken draaien, zoals gisteren het geval was. Koren- en petmolen 'De Koe' aan het Molenaarsplein, waar sinds kort mijn kleindochter Kim vanuit haar appartement in blok D zo mooi op uitkijkt, dateert al uit 1863, en is sindsdien een aantal keren gerestaureerd. Is uiteindelijk toch in verval geraakt en in 1990 door de bliksem getroffen, en op de stenen onderbouw na, in vlammen opgegaan. In 2008 is de molen op de bestaande stenen onderbouw herbouwd, en sindsdien weer als koren- en petmolen in gebruik. Prachtig, ik, of wij moet ik eigenlijk zeggen, wensen Kim en haar geliefde een mooie tijd toe nabij het stralend middelpunt van Ermelo! 

Geen opmerkingen: