zaterdag, januari 15, 2022

Lastige beklimmingen op de fiets.

Op een door mijn vader opgeknapte en aan mijn lengte aangepaste fiets, die hij bij zijn vriend FvE had gescoord, heb ik in het verleden aardig wat beklimmingen gedaan. Met blokken op de trappers en een verlaagd zadel trapte ik mij als kind helemaal suf op dat op de groei aangeschafte klotefietsje. Bergen die ik het vaakst moest beklimmen, al of niet stevig door mijn vader in de kraag gevat, waren de 45 meter hoge Wezeperberg en de 50 meter hoge Filipsberg, stuwwallen uit de ijstijd. Nu lach ik erom, maar als kind was het een hele opgave om met zo'n vehikel, waarvan de juiste verhoudingen door die malle aanpassingen van geen kant meer klopten, de berg op te komen. Evengoed denk ik er met warme gevoelens aan terug, bovendien heb ik er goed van leren fietsen!

Geen opmerkingen: