dinsdag, december 31, 2013

Banaan aan de muur!?


In de webwinkel van de Volkskrant kan je een foto kopen van een groene banaan. Een foto van 30x40 cm van het Amsterdamse kunstenaarsduo Lernert & Sander, in een gesigneerde oplage van 50 stuks, prijs €. 375,- (incl. verzendkosten)

Een mooie foto van een perfecte banaan, egaal groen, er zit geen vlekje op en de lichtval is ook prima. Maar dat is het dan ook, niet meer en niet minder. Technisch gezien een mooi product, maar meer kan ik er met de beste wil van de wereld niet in zien. Lernert Engelberts (1977) en Sander Plug (1969) zijn twee getalenteerde Nederlandse kunstenaars gevestigd in Amsterdam. Maar het bekende duo heeft zich in mijn ogen met dit plaatje op zijn hoogst in de wereld van de kunstnijverheid begeven. Een gesigneerd plaatje op A3 formaat, waar ze puur op basis van naamsbekendheid nog een aardig bedrag voor vragen ook! Ze hebben lef, maar of het verstandig is durf ik te betwijfelen.

Het is goed mogelijk dat ik met mijn mening de plank volledig mis sla, dat hoor ik dan graag een keer van die of gene. Maar voorlopig hou ik het hier maar bij. Ik zal dus geen groene banaan aan de muur kopen, trouwens ik koop nooit groene bananen. Ik zag een keer op een tegeltje staan I'm so Old... I Don't Buy Green Bananas en daar wil ik me ook in dit verband maar aan houden. Prettige jaarwisseling!

Geen opmerkingen: