zaterdag, februari 03, 2024

de 28e zondag p.m.

Een stadswandeling door Meppel hadden J en Y voor de 28e p.m. op zondag 28 januari j.l. bedacht. Spannend, al had ik geen idee wat ik me daarbij moest voorstellen, ik ken Meppel niet of nauwelijks. Maar we zullen wel zien, en dat deden we! Rond halftwee vertrokken we met z'n zevenen (M was helaas niet van de partij wegens verkoudheid) goedgemutst door het mooie weer van de parkeerplaats bij station Meppel, voor een wandeling om en door het historische centrum van ca. 3,5 km. Een verrassend mooie en sfeervolle wandeling, waarbij middels het zicht op de Meppeler toren, de molens, grachten, oude pakhuizen en een aantal in art nouveau opgetrokken huizen, het rijke handelsverleden nog goed zichtbaar is. Dat Meppel zo'n mooi stadscentrum heeft had ik eerlijk gezegd niet verwacht. Alvorens met z'n allen voor het 2e bedrijf van deze p.m. zondag naar Hoogeveen te vertrekken, hebben we eerst nog in het centrum, in Grand Café De Wheem, de mooie wandeling smakelijk geëvalueerd met thee of koffie en gebak. 

In Hoogeveen bij J en Y thuis zat inmiddels de vijf in het uur, en dat vieren we in onze kringen doorgaans met veel genoegen. Het was dan ook heel gezellig aan de lange tafel vol lekkere hapjes en drankjes. Maar ja aan alles komt een eind, met een nasischotel werd uiteindelijk een punt gezet achter een, naar ieders mening geslaagde zondag p.m. Op naar de volgende over 3 à 4 maanden bij leven en welzijn, maar dan in Kampen bij A en M.

Geen opmerkingen: