zondag, mei 30, 2021

Kasteel 'De Koolmeeshof'

In mijn stukje 'Het voorjaar in de lucht' van 23 februari 2019 maakte ik voor het eerst gewag over ons nestkastje Kasteel 'De Koolmeeshof'. In 'gekraakt door Boomhommels' van 12 mei 2019 schreef ik hoe de koolmezen werden verdreven door de hommels en in mijn stukje Spookkasteel 'De Koolmeeshof' van 3 juli 2019 had ik het over 4 dode koolmeesjes. Met de gedachte dat de misère wel eens aan de plek kon liggen, heb ik daarom Kasteel 'De Koolmeeshof' verplaatst naar een andere locatie in de tuin, dat overigens vorig jaar nog geen soelaas bood. En zelfs tot op de dag van heden zagen we maar weinig activiteit in en om Kasteel 'De Koolmeeshof'. Mijn verbazing was, na vanmorgen de kap te hebben gelicht, dan ook groot toen ik een mooi nestje met 8 eitjes aantrof, en ik het vrouwtje even later door de poort naar binnen zag gaan. Prachtig, ben benieuwd hoe het deze keer zal aflopen.

Geen opmerkingen: