vrijdag, mei 26, 2023

Soul- en rockdiva

De unieke mix van rock, soul en pop was in combinatie met haar manier van optreden een beleving die was beladen met een opwindende sensualiteit. Met weemoed denk ik deze dagen terug aan de explosief wervelende energie die collectief ontstond, als op de feestjes die we vaak organiseerden in de jaren 70 en 80, nummers van Tina Turner werden gedraaid. Onuitwisbare herinneringen, maar die al een tijdje achter ons liggen. 

'Where is Tina' riep Mick Jagger ooit wanhopig tijdens een Live Aid optreden in Philadelphia, ook dat is lang geleden. Waar ze is of was vroeg ik mij allang niet meer af, ja ik wist dat ze op haar oude dag in Zwitserland woonde, in Küssnacht aan het meer van Zürich, maar meer niet. Zo gaat dat nou eenmaal, het is niet anders, langzaam maar zeker opweg naar de vergetelheid. 

Maar nu ze dood is doet het me toch meer dan verwacht. Soul- en rockdiva, maar vooral ook tijdgenoot Tina Turner is niet meer, en daarmee is gevoelsmatig toch ook weer een stukje van mijzelf verdwenen.

Geen opmerkingen: