donderdag, februari 16, 2023

Verknocht!

Onlangs wilde ik nog even vlug een boodschapje doen, maar dat liep anders. Starten ging nog net, maar praktisch direct daarop was het gebeurd, en kreeg ik de motor met geen mogelijkheid meer aan de praat. Dit is voor het eerst dat ik zoiets meemaak met mijn oude vertrouwde Volvo V70 D5 Automaat, die ik 20 jaar geleden, om precies te zijn op 11 februari 2003, heb gekocht bij de dealer, en waar ik sindsdien 400.000 km probleemloos in heb gereden. Een dijk van een auto die mij nog nooit in de steek heeft gelaten en nog lang meekan. Ik ben er aan verknocht! 

Jammer alleen dat het een diesel is, daarom is ondanks dat ik hem laat repareren om er nog een poosje in te rijden, zijn einde toch nabij. En gezien de gemaakte transmissie afspraken terecht natuurlijk! 

Het is maar een ding, maar de relatie tussen mens en auto is complex. Een auto is functioneel en voorziet in een materiƫle behoefte. Maar dat niet alleen, de relatie heeft ook een psychische en sociale kant. M.a.w. wat betekent de auto voor mij en wat haal ik eruit, en welk signaal geeft de auto aan mijn omgeving. Waarden merk ik, die door de ontwikkelingen op het gebied van o.a. transmissie geleidelijk aan aan het veranderen zijn.

Geen opmerkingen: