vrijdag, november 06, 2015

een exclusieve all you can eat


Herenleed in Ankeveen ofwel in 'the middle of nowhere'. Toen we restaurant 'Loodijk', een tent die Ab voor deze avond had uitgezocht omdat het hem daar een keer goed bevallen was, afgelopen woensdagavond vanuit Weesp naderden, werd ik bepaald niet door een euforisch gevoel overvallen. Stel je voor, een lelijk en gedateerd gebouwtje midden in de weilanden naast een onbemand benzinestation op een donkere en regenachtige avond. Hoe unheimisch wil je het hebben, hier komt nog geen hond was het eerste wat in me opkwam. Maar vrijwel gelijk deed een overvolle parkeerplaats anders vermoeden. En inderdaad, binnen was het een drukte van belang!

'Loodijk' het eind 2014 geopende 'all you can eat' restaurant is hier een vrij populaire horeca gelegenheid, waarin de onbeperkte maaltijd voorop staat. Zelf zeggen ze: 'Door het 'all you can eat' concept te combineren met een inspirerende omgeving, waarin service en gezelligheid voorop staat, biedt restaurant 'Loodijk' een dynamische plek, waar je het gevoel krijgt écht bediend te worden. Het diverse menu van onze wereldkeuken wordt geïnspireerd door streekproducten, die worden omgetoverd tot heerlijke seizoensgerechten. Door dit te combineren met een prachtige omgeving, waar de service voorop staat, wordt dit avondje uit een echte ervaring'.

Nou een 'echte ervaring' was het uiteraard sowieso. In een modern en sfeervol interieur (hoewel ik de wandbekleding van kranten wel een beetje te veel van het goede vond) werden we door het personeel vriendelijk, vlot en relax bediend. Eigenlijk hou ik niet van z.g. 'onbeperkt eten restaurants', vreetschuren noem ik ze altijd. Maar nu ik er geweest ben, zou ik met die typering restaurant 'Loodijk' zwaar beledigen en zeker tekort doen, niks vreetschuur effect, in tegendeel. Niet alleen in de bediening, maar ook in al die heerlijke kleine gerechtjes zagen en proefden we de persoonlijke aandacht. Of het nou soep, een salade van rivierkreeftjes, sliptong, tonijn, zalm, ossenhaas, carpaccio, coquille of sushi was. Om maar te zwijgen over de heerlijke desserts, tiramisu, crème brûlée, fruit en diverse soorten ijs! Na de koffie waren we het met Ab eens, dat we hier t.z.t. voor een Herenleedje nog best weer eens kunnen aanschuiven.

Geen opmerkingen: